Με έκπληξη και λύπη διαβάσαμε την ανάρτηση του Πολιτιστικού Συλλόγου Τερπνής, με τον ίδιο τίτλο, που απαντούσε στο πλήθος mail που δέχθηκε.
Φαίνεται οτι η ευγένεια, η σοβαρότητα και η προσπάθεια να μη δημιουργηθούν διενέξεις και αντιπαραθέσεις ματαξύ δύο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ Συλλόγων, εκλαμβάνεται ως αδυναμία και τους δίνει το δικαίωμα , μέσα από ανακρίβειες και παραπληροφόρηση να διασύρουν ανθρώπους που έχουν δώσει τη ζωή τους στον Πολιτισμο και την ανάδειξη και προβολή της Τερπνής μας, αλλά και του Συλλόγου Τερπνιωτών Θεσσαλονίκης.
Δεν έχουν κατανοήσει οτι οι προσωπικές αντιπαραθέσεις δεν έχουν θέση σε Πολιτιστικούς Συλλόγους.
Η υποκρισία, ο φαρισαϊσμός και η εμπάθεια περισεύουν. Φτάνει πια!!!!
Δεν θα ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που αναφερόμαστε σε τέτοιου είδους θέματα. Απλώς σαν απάντηση παραθέτουμε την ομιλία του κ. Νίκου Πασχαλούδη κατα την παρουσίαση του βιβλίου του, καθώς επίσης και το βιογραφικό του. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ...
Φαίνεται οτι η ευγένεια, η σοβαρότητα και η προσπάθεια να μη δημιουργηθούν διενέξεις και αντιπαραθέσεις ματαξύ δύο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ Συλλόγων, εκλαμβάνεται ως αδυναμία και τους δίνει το δικαίωμα , μέσα από ανακρίβειες και παραπληροφόρηση να διασύρουν ανθρώπους που έχουν δώσει τη ζωή τους στον Πολιτισμο και την ανάδειξη και προβολή της Τερπνής μας, αλλά και του Συλλόγου Τερπνιωτών Θεσσαλονίκης.
Δεν έχουν κατανοήσει οτι οι προσωπικές αντιπαραθέσεις δεν έχουν θέση σε Πολιτιστικούς Συλλόγους.
Η υποκρισία, ο φαρισαϊσμός και η εμπάθεια περισεύουν. Φτάνει πια!!!!
Δεν θα ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που αναφερόμαστε σε τέτοιου είδους θέματα. Απλώς σαν απάντηση παραθέτουμε την ομιλία του κ. Νίκου Πασχαλούδη κατα την παρουσίαση του βιβλίου του, καθώς επίσης και το βιογραφικό του. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ...
Tα γεγονότα είναι γνωστά εδώ και 4 χρόνια σε όλους. Άλλωστε δεν είχαμε λόγο να το κρατήσουμε και μυστικό όταν συνέβη πριν 4 χρόνια. Δεν ήταν δικό μας πρόβλημα. Παραπληροφόρηση σίγουρα δεν υπάρχει. Απλή καταγραφή γεγονότων. Ή μήπως δεν είναι έτσι. Και επαναμβάνουμε ότι το πρόβλημά μας είναι με τον Πασχαλούδη. Ας μη δημιουργύμε λοιπόν θέμα μεταξύ μας εκεί που δεν υπάρχει. Εκτός αν δεν καταλαβαινόμαστε ή αν θέλατε να κρατηθεί κάτι μυστικό. Δεν υπάρχει για εμάς κανένας λόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήOi perissoteroi stin Terpni eimastan gnostes toy thematos. Sigoyra den to mathame tora. Eixe kanei ntoro i symperifora toy Pasxaloydi. Kai kala ekanan kai to dimosiopoihsan. Opote ayta poy leei tora oxi kanenas alla oyte o idios sigoyra ta pisteuei. An ton eipan na grapsei biblio sigoyra milisan mazi toy gia ola ta epomena. Kai perissotero pisteyta einai ayta poy leei o Politistikos para o Pasxaloydis. theloyn prosoxi ayta ta themata. kai an ontos ekane to idio sfalma dyo fores tote akomi xeirotera.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ν. Καζαντζάκης γράφει στο «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»: «...Ο Αλλάχ λέει έπλασε τον Ρωμηό, αλλά μόλις τον είδε το μετάνιωσε. Είχε ένα μάτι ο αφιλότιμος, που τρυπούσε ατσάλι...». Να κάμω τον Τούρκο, σκέφτηκε ο Αλλάχ για να σφάξει τον Έλληνα, να βρει ο κόσμος την ησυχία του». Έπιασε το λοιπόν μέλι και μπαρούτι, το μάλαξε καλά, καλά κι έφτιαξε τον Τούρκο. Κι αμέσως χωρίς να χασομερήσει, βάνει σ’ ένα ταψί τον Τούρκο και τον Ρωμηό, να παλέψουν. Πάλευαν, πάλευαν από το πρωί ως το βράδυ. Κανένας δεν έριχνε τον άλλον, μα μόλις σκοτείνιασε, βάνει ο άτιμος ο Ρωμηός, τρικλοποδιά, κάτω ο Τούρκος! Ο διάβολος να με πάρει, την έπαθα πάλι μουρμούρισε ο Αλλάχ. Τούτοι οι Ρωμηοί, θα φάνε τον κόσμο. Τι να κάνω; Όλη νύχτα ο Αλλάχ, δεν έκλεισε μάτι ο κακομοίρης, μα το πρωί πετάχτηκε πάνω και κτύπησε τις χερούκλες του. Βρήκα! Βρήκα! Φώναξε. Έπιασε πάλι φωτιά και κοπριά κι έφτιαξε έναν άλλον Ρωμηό και τους έβαλε και τους δύο στο ταψί να παλέψουν. Άρχισαν το πάλεμα οι Ρωμηοί, τρικλοποδιά ο ένας, τρικλοποδιά κι ο άλλος, μπηχτές ο ένας, μπηχτές κι ο άλλος. Πάλευαν, πάλευαν, έπεφταν σηκώνονταν, ξαναέπεφταν, ξανασηκώνονταν, πάλευαν... Κι ακόμα παλεύουν. Κι έτσι ο κόσμος Μπραημάκι μου, βρήκε την ησυχία του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε μεγάλη μου λύπη διάβασα στο διαδίκτυο ανακοίνωση του Πολιτιστικού Συλλόγου Τερπνής (Π.Σ.Τ.), ως απάντηση σε ανώνυμα μηνύματα που δέχθηκε. Η ανακοίνωση είναι ανάξια απαντήσεως από μέρους μου, εξαιτίας της αγενούς αναφοράς στο πρόσωπό μου, είμαι όμως υποχρεωμένος να σημειώσω για τους αναγνώστες τις πιο κάτω παρατηρήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Καταγράφοντας τις παραδόσεις του τόπου μου επί είκοσι σχεδόν χρόνια, δεν περίμενα την πρόεδρο του Π.Σ.Τ. να επισκεφθεί τα Στεφανινά το 2007 για να μου πει τι και πώς να το γράψω.
2. Όταν η πρόεδρος του Π.Σ.Τ. μου ζήτησε να παραχωρήσω στον Π.Σ.Τ. ένα βιβλίο μου για έκδοση, τότε επεξεργαζόμουν το υλικό για τρία νέα βιβλία που αφορούσαν την Τερπνή, υλικό που έδωσε πάνω από 1000 σελίδες. Υποσχέθηκα στον Π.Σ.Τ. ένα βιβλίο, δεν υποσχέθηκα όμως το πρώτο βιβλίο που θα ετοίμαζα, ούτε υποσχέθηκα ένα συγκεκριμένο βιβλίο. Τέλος.
3. Η αναφορά στην ίδια ανακοίνωση για το βιβλίο μου με τα τραγούδια είναι κι αυτή αναληθής και το ξέρει η πρόεδρος.
4. Στην εικοσάχρονη παρουσία μου στο χώρο της καταγραφής των παραδόσεων του τόπου μου, η αφιλοκερδής εργασία μου αξιολογήθηκε με επαινετικά σχόλια από διακεκριμένους δημοσιογράφους, καθηγητές πανεπιστημίων και ειδικούς επιστήμονες του Κέντρου Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας (Κ.Ε.Ε.Λ.) της Ακαδημίας Αθηνών. Εκδόθηκαν μέχρι σήμερα πέντε βιβλία μου, ενώ είναι έτοιμα για έκδοση άλλα τέσσερα, και ο Π.Σ.Τ., θεματοφύλακας υποτίθεται των παραδόσεων, διαδίδει για το πρόσωπό μου ανακρίβειες και με ανταμείβει με υβριστικές αναφορές. Λυπάμαι για το Σύλλογο.
Σέρρες 16/2/2012
Νίκος Λ. Πασχαλούδης
Δε θα ανοίξουμε συζήτηση ηλεκτρονική, δε χρειάζεται. Μπράβο σε αυτούς που σας ενημέρωσαν και σας ανάγκασαν με τον τρόπο τους κ. Πασχαλούδη να απαντήσετε. Την αλήθεια την ξέρουμε εσείς και εμείς στην Τερπνή πολύ καλά και ποιος λέει ανακρίβειες επίσης. Σας ζητήσαμε να γράψετε βιβλίο για την Τερπνή επαναλαμβάνουμε και δε μας ενδιέφερε κανένα άλλο βιβλίο. Όχι 3 αλλά 103 να είχατε έτοιμα, μην ψάχνετε δικαιολογίες. Δε μιλήσαμε για τίποτε άλλο παρά για συγκεκριμένο βιβλίο. Το θέμα δεν είναι τι υλικό έχει κάποιος, αλλά πως σκοπεύει να το αξιοποιήσει. Και ο Δρ Σιαμάκης έγραψε 50 βιβλία, αλλά αν δεν του λέγαμε να γράψει βιβλίο για την Τερπνή δεν είχε στο νου του να το κάνει. Κανείς από το σύλλογο δεν αμφισβήτησε την προσφορά κανενός και να μη λέμε ότι θέλουμε, αλλά το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Και το ίδιο σκηνικό έχει επαναληφθεί. Το θέμα ήταν συγκεκριμένο και μόνο συγκεκριμένο και τελειώνει εδώ. Αφήστε λοιπόν να έχει ο καθένας την άποψή του και να βγάλει τα συμπεράσματά του. Δε θα απαντήσουμε σε κανέναν άλλο σχόλιο ή mail πια για αυτό το θέμα. Έκλεισε για μας. Εκφράστηκαν πολλοί είπαν την άποψή τους αρκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΟΜΙΖΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΑΝ Ο ΑΛΕΚΟΣ ΤΣΕΛΕΠΗΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕ ΡΟΛΟ ΗΓΕΤΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΕΡΠΝΙΩΤΩΝ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΜΠΝΕΕΙ ΗΡΕΜΙΑ. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΛΥΤΟ. ΤΟΝ ΕΙΔΑ ΣΤΟ ΧΟΡΟ ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΗΤΑΝ. ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΟΛΟ ΜΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΝΩ. ΧΡΟΝΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΤΑ ΙΔΙΑ. ΟΛΟ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ. ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΗΔΗ ΣΥΝΕΝΟΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΑΤΕ ΜΠΑΧΑΛΟ. ΚΑΚΩΣ. ΑΣ ΤΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ. ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΘΕΣΗ. ΚΑΤΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ. ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΥΟ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ. ΟΛΑ ΚΑΛΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή